Onlangs heeft er een enquete plaatsgevonden over hoe u de praktijk waardeert en wat onze “zwakke” punten zijn. We zijn momenteel druk bezig om de ” zwakke” punten te verbeteren.
Hieronder vindt u de uitslag van het onderzoek:
Huisartsenpraktijk Koekange
Uitkomsten uit onafhankelijk onderzoek door bureau ARGO Rijksuniversiteit Groningen BV met de methode ACB van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF).
De cijfers van de huisartsenpraktijk Koekange zijn vergeleken met een referentiegroep van meer dan 100 praktijken in Nederland (2011). De gemiddelde waardering voor de huisartsenpraktijk is een 8.
Onze sterke punten en onze verbeterpunten
Mevrouw Kropveld, huisarts in praktijk Koekange: Wij vinden het belangrijk kwaliteit te leveren. We vragen patiënten om hun oordeel over de service en gezondheidszorg in de apotheek. Met de methode Door Cliënten Bekeken heeft praktijk Koekange de kwaliteit vanuit het perspectief van de patiënten laten testen. Het onderzoek heeft ons geleerd wat onze sterke punten zijn en op welke punten we onze kwaliteit nog kunnen en willen verbeteren
Patiënten waarderen de praktijk om:
– Men hoort en ziet niets vanuit de spreek- en onderzoekkamer
– De zorg door de praktijkondersteuners
– Respect van de zorgverleners voor patiënten
In de komende periode zijn we bezig met het verbeteren van onze kwaliteit op onder andere:
– De wachttijden beperken
– De tijd verkorten voor men iemand persoonlijk aan de telefoon krijgt.
– Duidelijker maken wanneer de assistentes aanwezig zijn.